Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płońsk
|
|
Nasza Lokomotywa wyścigowa zatrzymuje sie teraz w Chinach jak to Chińczycy zlecą się na GP całymi tłumami nawet mogą być na torze uważać proszę na nich!!! Teraz będzie walka to już przed ostatnie Gp naszego sezonu walka na górze tabeli wciąż się toczy wygrany zgarnia wszystko czyli o piękny samochód wyścigowy marki Fiat oto on
]
OPIS TORU W CHINACH
Chiny, Szanghaj
Dane toru:
Długosc toru: 5.451 km
Najlepsze Pole Position: 1:34.012 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:32.238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Zwycięzcy:
2004 : R. Barrichello (Ferrari)
2005 : F. Alonso (Renault)
2006 : M. Schumacher (Ferrari)
Historia
Ze względu na ogromą populację ludności w Chinach, tamtejszy rynek jest bardzo łakomym kąskiem dla wszystkich. Również dla Formuły 1. Dane FOA (Formuła One Administration) wskazywały, że pod względem ilości, nigdzie nie ma tylu oglądających F1 co w Chinach. Co prawda, stanowią oni tylko niewielki procent całej ludności kraju (podczas gdy rok temu w Hiszpanii, sukcesy Alonso przyciągnęły przed telewizory 80% jego rodaków!), ale to i tak ponad 100 milionów odbiorców. Gdy rząd Państwa Środka wykazał zainteresowanie organizacją GP, na decyzję nie trzeba było długo czekać.
Przedsięwzięcie zrealizowano z ogromnym rozmachem. Ogromna główna trybuna mieści 29tys widzów, którzy mogą obserwować 80% toru. Architektura budynków nawiązuje do antycznego, chińskiego budownictwa, zaś centrum prasowe zawisło nad prostą startową. Kształt samego toru przypominać miał chińską literę Shang ("w górę", "ponad").
Ten natłok pomysłów nie wróżył fanom klasycznych obiektów niczego dobrego, tym bardziej, że Hermann Tilke znów kierował projektem. W efekcie dostaliśmy kolejny klon, z przeglądem różnych rodzajów zakrętów i obowiązkowymi zestawami długa prosta - ciasny nawrót. Sytuację ratuje trochę nie kończący się pierwszy zakręt, na którym w inauguracyjnym GP Chin (2004) Michael Schumacher zaprzepaścił swoje szanse. Oczywiście, jak na każdym nowym obiekcie, za krawędzią toru znajdują się kolejne hektary asfaltu, więc zawodnicy mogą popełniać błędy do woli.
ZAPRASZAM NA OKRĄŻENIE TORU Z Rubensem Barrichello
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|